2020-04-14

Bloggen startad

Idag har jag påbörjat det projekt som jag gått och funderat på en längre tid - att starta en blogg! Bloggen ska handla om hur man kan uppnå ekonomisk frihet genom smarta val inom privatekonomi, sparande och investeringar. Min tes är att alla kan öka sin sparkraft genom smarta ekonomiska val i syfte att uppnå större ekonomisk frihet. Bloggens två huvudspår är dels sparande och dels investeringar. För att kunna lyckas med sina investeringar måste man först lyckas med sitt sparande och undvika det jag kallar jojo-sparande där det investerade kapitalet plockas ut regelbundet istället för att låta avkastningen på investeringarna bekosta konsumtionen. Mer om bloggen finns på sidan "Om Sparkraft". Avslutningsvis vill jag hälsa dig som läsare hjärtligt välkommen till min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.